dimecres, 23 d’abril del 2008

Sant Jordi


Si amics, avui les gitanes plenes de roses ocupant les voreres de la ciutat ens anuncien que és Sant Jordi. Jo recordo una vegada, una gitana em va dir: -OFERTA OFERTA!!! una rosa 3 euros dos rosas 6 euros- jo li vaig comprar dues, es clar, l’oferta era immillorable! Com ens diu la llegenda i les llibreries avui toca regalar, la rosa i el llibre. També és el gran moment de frases tòpques: - si, el Sant Jordi és molt maco perquè és una festa molt nostra on s’uneix la cultura amb la bellesa...blablabla...A vegades crec que podrien posar per la tele vídeos d’anys passats i no ens enterariem.

Però avui tots comprem aquestes coses, i ens fa molta il·lusió quan ens les regalen. A mi la Carme m’ha regalat dos llibres, gairebé sempre ens regalem un parell, jo dic que un és “el recurs fàcil” i l’altre la “recomanació”. El recurs fàcil de la Carme ha estat El misteri de l’amor de Joan Miquel Oliver (que tinc moltes ganes de llegir) i l’altre és Mañana de Graham Swift. Jo per la meva part li he regalat Mil cretins de Quim Monzó i Enero sin nombre de Max Aub.

M’agradaria molt que embrutesiu el drapdecuina comentant els llibres que us han regalat, i així fer una mica de foro literari, que sempre va bé per descobrir cosetes. Estava pensant en una llista avuisubjectiva (paraula que em vaig inventar per quan he de fer una llista de coses que m’agraden, perquè sempre varia depenen el dia que la facis) dels meus cinc llibres preferits, o amb els que he gaudit més llegint.

Plataforma, Michel Houellebecq (però tots els llibres són genials)
Lo peor de todo, Ray Loriga (lo peor de todo és ell i els seus últims llibres)
El día que me vaya no se lo diré a nadie, Kiko Amat
Cosas que hacen Bum!, Kiko Amat (ho sento però m’agrada molt aquest tiu)
Como ser buenos, Nick Hornby (podria dir Alta Fidelidad, però em va agradar més la peli)




Aprofito també per felicitar al Jordi, que cada any m'oblido: -Felicitats Jordi!-

15 comentaris:

Damisu ha dit...

Rescaten el Titánic de Clive Cussler. Tercera obra del autor. Como en la mayoría de sus obras hay una mezcla de gran aventura y alta tecnología, generalmente implicando a villanos megalómanos, barcos perdidos, mujeres hermosas, y tesoros hundidos.
Vamos que yo leo para entretenerme y con este tío lo consigo.
Una de sus últimas obras fue adaptada al cine y protagonizada en parte por nuestra representante en Hollywood Penelope Cruz, Sahara.

Anònim ha dit...

El misteri de l'amor és segurament un llibre imprescindible per aquests St Jordi, jo també sóc un dels afortunats!!
Però la marieta també m'ha obsequiat amb un altre llibre que em feia molta il·lusió: Com una novel·la de Daniel Pennac. penso que pot estar molt bé.
Jo he sigut una miqueta més racano i només li he comprat un: L'antropòleg innocent de Nigel Barley. Jo aquest l'he conegut a classe d'antropologia , l'he fullejat i promet.
bé, doncs bones lectures a tothom!!

Jordi ha dit...

gracieeeeeees!!!!...jo tb tinc ja el misteri de l´amor!!!!q xulooooo!!!....y otro, q m da verguenza(hasta el hecho de comprarlo... lo guarde rapidamente en la moxila), es "el juego del angel", yaaaaaaa, se q me daba ayer verguenza, pero m mola!!!ajjaja, si,si m mola!!...y tb opino como tu , q uno de los preferidos es "lo peor de todo", y como tu...lo peor es él, q tio mas tonto!.
Bueno, empezaré con Oliver cuado acabe el d ahora "niños en el tiempo" de Ian McEwan(nada q ver con Mcpollo...jooodeeeer, este tb es chiste yure,jjajajjj).

El Gordo Cabrón ha dit...

Jo tinc pendent que em regalin, sota comanda, "la conjura de los necios", de John Kennedy Toole.

Tiene que molar.

Així entendré perque tots els gilipolles m'ocasionen tants problemes.

El Gordo Cabrón ha dit...

però per mi ha estat un gran sant jordi, perque he tornant a muntar els prestatge i he recol·locat el 60% de la meva col·lecció de comics.

He recuperat una part de mi que tenia amputada.

Ara me'ls rellegiria tots!!

Borja A. ha dit...

He tingut la estranya "oportunitat" de viure el Sant Jordi des de dins, a darrera d'un taulell de cobrament a una llibreria, i la meva impressió es sembla massa a la imatge que Sant Joan relata en l'Apocalipsis, la veritat. Tothom comprant llibres que jo no hauria ni tan sols publicat. Tot i els grans triunfadors (Zafon, El nen del pijama de raies, L'ultim patriarca), m'ha sorprès que molta gent es comprava "Londres" de Virginia Wolf, o que la Rodoreda no sortis tant com jo pensava, i que dels contes complets de Kipling...

En quant a llibres, m'he regalat personalment dos: "Breviarios Para Políticos" del Cardenal Mazarino (una mena de recull de pensaments curiosos sobre com s'ha de viure, pensats per un home d'esglesia i estat del s. XVIII) i l'antologia poètica "Palabra sobre Palabra" de Angel Gonzalez (aquest paio cada cop m'agrada més). Apart, la princesa m'ha regalat "el mundo es un pañuelo" de David Lodge, que tinc ganes de llegir quan acabi La insoportable levedad del Ser. Jo, a ella, l'he comprat "confessions de Felix Krull" de Thomas Mann, que sé que li agrada força.

Per ultim, com a llibres favorits, estic d'acord amb la genialitat de Houellebecq, cada llibre seu m'impresiona més (ara per ara no sabria dir si es millor Plataforma o Las partículas elementales), pero pel ranking de millors llibres proposo dos:
1) El conde de Montecristo. Es l'Absolut.
2) Por quien doblan las campanas. Em va arribar tant a dins...

Apa, bon sant jordi i millor lectura!

Anònim ha dit...

que el llegir no us faci perdre l'escriure

El Gordo Cabrón ha dit...

Ja tinc "la conjura de los necios", y el wiifit para quemar esos kilómetros de más.

Borja A. ha dit...

Volem més drapdecuina!!!!

que tengo er mono, coñe!

Salut!!!

drapdecuina ha dit...

Siento la falta de entradas en el blog. Estoy sin internet en casa porque he tenido la genial idea de canviar de compañia, si chicos, muchos ya sabeis quees eso... ahora soy de Ya.com, pagaré mucho menos, pero claro, de momento no tengo internet...

Una chica muy ambalemente imbécil me dijo, posiblemente el router le llegará el lunes... y yo dije: posiblemente?... posiblemente iré a las oficinas de Ya con una mochila cargada de explosivos....

Me cago en las empresas, son todos unos impostores, cada vez tengo más claro lo de irme a plantar tomates y patatas en sudamerica.

Una abraçada a tots, i espero poder escriure en breu...
vos estim a tots igual

Damisu ha dit...

No tio no te vayas a sudamerica, vente pa galicia que esta más cerca y es casi lo mismo!!
En lugar de lechugas pones grelos.Esa es la mayor diferencia.

Damisu ha dit...

PD: Espantapájaros, a ti te quiero más que a nadie!!

El Gordo Cabrón ha dit...

cuanto gilipollas y que pocas balas...

...la madre que los parió, hijosdeputa.

Borja A. ha dit...

Galicia Rules!!!

sobre todo en cuestion de patatas...

Anònim ha dit...

Oooooooooooooooooh! my god! this blog is very interesting! i love you drapdecuina, you are the best!